Als het een elektrische fiets is met trapondersteuning (meetrappen moet): 15 jaar. Anders: 16 jaar.

Een 15-jarige mag buiten de vakanties echter niet werken tussen 19.00 en 07.00 uur. Dus in de praktijk zal de ondergrens op 16 jaar liggen.

Toegevoegd na 45 minuten:
In vakanties en op zaterdagen en zondagen duurt de verplichte rust van een werkende 15-jarige van 21.00 tot 07.00 uur.
Computoon
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank jewel!
Ik word net voor de vakantie 15 en t leek me goed om centjes te verdienen bij dominos pizza. Ik wou eigenlijk full time werken omdat ik toch niet op vakantie ga (van 16.00 tot 22.00) mag dat dus niet?
Computoon
8 jaar geleden
Nee, dat mag een 15-jarige niet.
Die mag max. 2 uur werken op een schooldag en 8 uur op een niet-schooldag of vakantuedag. En max. 12 uur in een schoolweek en 40 uur in een vakantieweek.
En dan zijn er nog de verplichte rusttijden van 19.00-07.00 danwel 21.00-07.00 (za./zo./vakantie) Dus in de vakantie werken van 13.00 tot 21.00 mag wel (wel een half uur pauze, is verplicht), tot een max van 40 uur per week. Maar wie wil nu pizza om 13.00 uur...
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Vergis je niet. De Domino's in Utrecht is al om 11:30 geopend.