Wat zou er met de economie gebeuren als zwart geld zou verdwijnen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Economie
1.4K
ronron1212
7 jaar geleden
Het zwart betalen bedoel je?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als zwart geld niet meer zou gebeuren. als alles gewoon legaal verdient worden en wordt uitgegeven zonder dat er maar iets van zwart geld zou zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord van een vriend van mij dat Nederland dan binnen een jaar van zijn staatsschuld af is.

Antwoorden (1)

Een afname van de hoeveelheid zwart geld heeft een toename van de belastingopbrengst tot gevolg. Afhankelijk van waar de overheid de extra belastingopbrengst aan besteedt zal 'de economie' krimpen of groeien.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Wil overigens niet zeggen dat er dan net zoveel wit-geld zou worden uitgegeven als het zwarte er niet was. Zwartgeld is vloeibaarder. :)