moeten wij zelf kleding aanschaffen als de kinderen met vakantie bij mij komen ? (een week of meer)

Mijn ex-vrouw heeft de kinderen bij haar wonen als hoofd verblijf
ik krijg de kinderen elk weekend en om en om de vakantie's
zij krijgt van mij alimentatie (vastgelegd via de rechter) en ze krijgt kinderbijslag
nu vraag ik aan haar als de kinderen komen of ze ook extra kleding wil meedoen, het antwoord is nee en volgens haar ben ik hier zelf verantwoordelijk voor.
En wat ik haar geef is volgens haar een druppel op de gloeiende plaat. belachelijk gewoon. (terwijl ik nu geen cent meer te besteden heb)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Heel simpel .. komen ze met een setje kleding dan gaan ze ook naar huis met een setje kleding. Wat je zelf koopt kun je in hun kast op hun kamer bij jou bewaren voor als ze bij jou zijn. Het hoeft niet duur te zijn gewoon tweede hands van goede kwaliteit. Zo maak je er geen strijd van... en het probleem is opgelost.

Dat is inderdaad raar. Als jij alimentatie voor de kinderen betaalt en je ex krijgt ook nog eens de kinderbijslag dan moet zij zorgen voor de kleding. Dat jij toevallig af en toe iets leuks voor ze koopt, is gewoon een extra'tje. Samen hoor je voor je kinderen te zorgen en jij draagt bij via alimentatie, dus nog eens extra kleding kopen is wel heel vreemd. Ik zou dat toch op een rustige manier met haar bespreken.

Alimentatie is bedoeld als financiele ondersteuning. Zodat de kinderen er financieel er niet op acheruit gaan. Wanneer je alimentatie betaald financeer jij dus ook indirect de kleding. Mijn mening is dat je ex-vrouw gewoon meer kleding moet meegeven en jij niet nog kleding hoeft te kopen voor de kinderen in het weekend.

Ik denk niet dat dit juridisch is vastgelegd maar dat dit onderling moet worden geregeld. Mocht ze dit niet willen meegeven, dan zou je nog kunnen zeggen dat ze dan gewoon de hele week in het zelfde lopen omdat je dit niet meer kunt betalen. anders zou je wat van de allimentatie kunnen afhalen op het moment dat ze bij jou zouden zijn in de vakantie omdat ze dan niet de volledige maand bij mams zijn. ( zal juridisch wel niet mogen maar men doet wel eens wat om te pushen) Ik weet ook voorbeelden dat de kinderen bij paps niet eens in mams haar kleding mochten lopen en gelijk bij aankomst in wat anders werden gehezen, Zo zal het bij ieder wel anders gaan. Toch zou ik wat meer puschen, mams zou toch ook niet willen dat de kids er de dupe ban zijn lijkt mij,. en anders kan je altijd nog even kijken bij een 2e hands winkeltje die zijn niet zo duur en hebben leuke kleding voor weinig. Toegevoegd na 3 minuten: Schiet mij nog te binnen... dat je exvrouw waarschijnlijk de kinderbijslag krijgt, die krijg jij niet dus is het toch eigenlijk niet meer dan logisch dat ze ook daarvoor hun kleding koopt.

Jij hoeft geen extra kleding te kopen je betaalt immers ali en dat is om in het levensonderhoud te voorzien. Naast het eten en drinken en eventueel de vakanties. maar wees erop voorbereid dat je het wel zal moeten onder morele druk. Je staat in je recht maar je ziet maar al te vaak dat dit over de hoofden van dek inderen wordt gedaan.

Wat rustig bespreken. Ik zou tegen haar zeggen dan hou ik de alimentatie in en geen rechter zou je daar ongelijk in geven als je ook nog eens voor extra kosten op moet draaien als je zelf geen cent over houdt. Die vrouw van jou lijkt mij geen makkelijke dus zou wat meer druk op de ketel zetten. Je hebt tegenwoordig als man geen flikker te vertellen als je gescheiden bent en je hebt kinderen en ook de rechters beginnen dit in te zien.

Bronnen:
http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Helaas is dit een "pest-methode"" die heel vaak wordt toegepast. Je kan de kinderen ook niet zonder kleding laten. Koop gewoon in een goede recyclingzaak voor heel weinig geld wat nette vakantiekleding voor de kinderen. Laat de kinderen niks merken en haar ook niet. Misschien heb je in je kennissenkring nog mensen die kinderkleding over hebben. Uiteindelijk is eenmaal gedragen kinderkleding vrijwel nooit versleten. Laat je gewoon niet pesten, en heb het gezellig met de kinderen. Probeer vrolijk met ze te blijven en zeg nooooooit iets onaardigs over hun moeder.

Wat is er mis mee...om dan voor die paar weken, wat kleding mee te geven, van die kinderen?? Dat zijn toch hun kleren.... Moet jij dan speciaal kleding gaan kopen...omdat ze een weekend of langer bij jou zijn?.... Belachelijk. EN helemaal dat ze dit via de kinderen speelt. Alsof die er wat aan kunnen doen dat jullie gescheiden zijn. Nou, ik begrijp wel waarom zij, jouw ex is... Als ze dit al doet... Zij hoort kleding te kopen van die alimentatie en van de kinderbijslag, punt. Sterkte.

jou ex-vrouw is hiervoor verantwoordelijk voor jij betaald alimentatie en dat is jou deel voor de financiële bijdragen aan je kinderen. jou ex-vrouw is voor alles verantwoordelijk voor kleding schoenen school spullen schoolreisjes enz enz enz dus je ex-vrouw moet en is verplicht om genoeg kleren mee te geven en jij hoeft zelf geen kleren te kopen voor je kinderen. dus zij is verantwoordelijk voor alles om dat je kinderen bij jou ex-vrouw wonen en dat hun hoofd verblijf plaats is en jou verantwoordelijkheid is dat je alimentatie betaald.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100