Wat is de reden dat de aandelen van blizzard in juni 2011 voor 80% zijn gedaald?

Ik bekeek de nasdaq markt en merkte op dat het aandeel van blizzard in mei-juni voor 80% daalde. Komt dit door redenen van de markt of is het gebonden aan het bedrijf zijnde zelf? Het hoofd product world of warcraft wordt natuurlijk steeds minder populair maar dit kan nooit de reden zijn waarom het aandeel zo sterk daalde in zo'n snelle tijd. Ik heb gekeken op het internet maar kon weinig erover vinden. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen

Antwoorden (1)

Als je kijkt naar het koersverloop van dit aandeel dan is er in mei / juni 2011 geen daling van 80% geweest. Wellicht verklaren dat daarover niets is terug te vinden.

De laatste daling van die omvang is van de 2e helft van 2008.

Toegevoegd na 2 dagen:
Die 2008 daling is trouwens voor een groot deel te verklaren door een stock split 2:1 per 9/8/2008, daar kom ik ook net achter. (gevonden op de site van de NASDAQ)

http://www.nasdaq.com/aspx/chartingbasics.aspx?intraday=off&timeframe=5y&splits=on&earnings=off&movingaverage=None&lowerstudy=volume&comparison=off&index=&drilldown=off&symbol=ATVI&selected=ATVI

De grafiek op de site van de belegger.nl lijkt de vreemde eend in de bijt, waarbij de grafiek ook voor 2010 niet consistent lijkt met de hoogste koersen zoals die op dezelfde site in het tabblad "fundamentals" zijn opgenomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verschil is inderdaad wel heel opmerkelijk.