waar kan ik mijzelf opgeven als ik aan het werk wil?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In Nederland: UWV
Amadea
8 jaar geleden
Als je aan het werk witl heeft het meer zin naar uitzendbureaus te gaan dan naar het UWV.
ItisILeClerc
8 jaar geleden
Bij een werkgever.

Het beste antwoord

Bij elke willekeurige werkgever. Afhankelijk van je kwaliteiten/diploma's kun je reageren op vacatures.

Wat je ook kunt doen, ik heb het zelf gedaan, is persoonlijk bij een bedrijf binnenstappen en vragen of er nog iemand gezocht wordt voor iets waarin jij goed bent.

Heb je een kook-opleiding gehad , dan kun je elk willekeurig [café-] restaurant binnenstappen en je diensten aanbieden. [Dat ligt in de horeca toch al iets makkelijker dan elders.] Of natuurlijk als ober of kelner aan de slag gaan. Er is veel verloop in de horeca.
Maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Je kunt overal werk vinden.

Ook onbetaald werk. Je kunt misschien ergens op vrijwillige basis beginnen en een stage plek veroveren en doorgroeien naar een reguliere betaalde baan. Dat is ook een mogelijkheid [hoe dat precies gaat weet ik niet , informeer beter wel naar de regels]

Verder zou je nog vrijwilligers werk in de zorg kunnen vinden. Bijvoorbeeld bij bejaardenhuizen is altijd grote vraag naar mensen/personeel/hulp.
Ook in de schoonmaakbranche zitten ze vaak te springen om mensen die hun handen uit de mouwen willen steken.

Werk is een veel omvattend begrip. Ook een krantenwijk/reclamefolders is werk, wekelijks of dagelijks op de fiets bijvoorbeeld.

Er is overal van alles te doen. Wie zoekt zal vinden.

Succes ermee.

Toegevoegd na 3 minuten:
En dan zijn er natuurlijk nog de uitzendbureau's en andere bureau's die voor één werkgever personeel zoeken. In de haven is nog een mogelijkheid , of in het westland [kassen] in Zuid-Holland is altijd werk te vinden. Vergeet ik nog als laatste de 'gewone' stadsmarkt te noemen, heb wel gehoord dat ook daar mensen gezocht werden voor hulp aan de kraam.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij een uitzendbureau. Denk aan Randstad, Start People of Tempo-Team. Je kunt ook op internet reageren op vacatures door bijvoorbeeld via Indeed te zoeken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kijk op www.werk.nl daar staan heel veel vacatures. Je kunt je daar ook inschrijven. Als je een leuke vacature vindt dan staat er meteen bij hoe je in contact kan komen met de werkgever.
Dat je je opgeeft als beschikbaar voor werk is goed, maar gesef wel dat het daar niet mee klaar is. Je zult dus er zelf achteraan moeten gaan en niet dat je na een inschrijving kan afwachten tot iemand je belt. Dat geldt dus voor werk.nl , maar ook voor uitzendbureaus. Jezelf inschrijven bij diverse uitzendbureaus betekent dus langsgaan, en vooral vaker langsgaan na je inschrijving. Als de dames uitzendbureau een vacature hebben zullen ze sneller aan jou denken dan dat je ergens in hun bestand staat tussen de zovelen die een baan zoeken.

Toegevoegd na 5 minuten:
gesef moet natuurlijk besef zijn, sorry typfout.
En nog een tip erbij: de meeste mensen komen trouwens aan het werk via via. Dus via familie vrienden en kennissen. Vertel daarom aan zoveel mogelijk mensen dat je werk zoekt. Zeg dan wel meteen wát je zoekt, anders komen ze met de meest bizarre banen aan, en als jij dan nee zegr, dan hebben moeite voor niets gedaan en zullen ze daarna niet zo hard meer voor je meezoeken. Wees dus heel duidelijk met vertellen wat voor werk jij zoekt.