Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je belastinggeld terugkrijgen maar ook terug moeten betalen?

Over het jaar 2014 schijn ik een paar tientjes teveel te hebben verdiend, waardoor ik een flink bedrag aan huurtoeslag moet terugbetalen. Hoe kan het dan zo zijn dat ik tóch rond de 70€ terugkrijg van de belasting over dit jaar?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
946

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het is goed mogelijk dat u in 2014 (een kleine0 belastingteruggave heeft gehad. Maar dat u voor ditzelfde jaar huurtoeslag moet terugbetalen. Huurtoeslag wordt voorlopig toegekend op grond van het bij de Belastingdienst bekende inkomen. Als er een inkomenswijziging is moet u dit op tijd doorgeven in mijntoeslagen.nl Kennelijk is dit niet gebeurd. En moet u bij de definitieve berekening huurtoeslag terugbetalen.

Zaak is dat u even controleert of uw geschatte inkomen 2016 goed is geregistreerd. Als dit inkomen te laag is geregistreerd, moet u uw inkomen wijzigen.
(Lees meer...)
fisbel
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar ook het gehanteerde toeslaginkomen wijzigen als de aanname van de Belastingdienst (voor de berekening van toeslagen) te hoog zal zijn.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding