Wat is verstandiger: sparen en later een huis kopen of lenen en een huis kopen?

Ik denk er over om een bungalow te kopen van ongeveer 150.000 euro. Ik hoop deze gedurende 8 maanden per jaar te verhuren en zodoende wat rendement hier uit te halen.
Ik ben een starter en heb nog geen financiële middelen om dit huis zelf te kopen.
-Mijn verblijf is momenteel bijna kosteloos, ik zou dus een aantal jaar kunnen sparen.
-Wat ik ook zou kunnen doen is het bedrag van de bank lenen en de bungalow eerder kopen. Hierdoor zou ik veel eerder een rendement uit de investering kunnen halen.. Echter lenen kost geld...
Mijn jaarinkomen is 42500, ik geef niet veel uit en zou zodoende een lening best snel af kunnen lossen.

Lenen of sparen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zonder meer sparen, alles wat je leent, kost veel meer, rente enz..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Z512099
8 jaar geleden
Inderdaad, sparen ........ je weet nooit wat er onderweg allemaal gebeurt +.
Met de huidige lage rente is lenen beter dan sparen.
Zeker als je het huis in de tussentijd kan verhuren heb je een veel beter rendement dan op een spaarrekening.
Lijkt mij een prima investering zeker met de oplopende huizenprijzen.