Om alle passen te vervangen, maakt de bank dagelijks 51.000 nieuwe passen. In het derde kwartaal ontvangen de laatste klanten naar verwachting hun eerste oranje exemplaar.
Overigens blijken die passen in heleboel landen niet werken, ben je mooi klaar mee op vakantie :(
AWM
15 jaar geleden
AWM
15 jaar geleden
Nee, de bedoeling niet. Maar de pas is 'te modern' voor een heleboel buitenlandse tappenflappen.
Zie:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=4623972

Andere antwoorden (2)

In 2011 moeten alle passen vervangen zijn. Door de chip die erin zit moet het niet meer mogelijk zijn om te skimmen. De informatie die op de magneet staat de kopieren en een nieuwe kaart te maken en daarmee geld op te nemen.

In de magneetstrip zit een code die ervoor zorgt dat een betaalapparaat de informatie uit de chip haalt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik begrijp niet waar diegene die het vorige antwoord gaf het jaartal 2011 op baseert. Op de ING-site staat over het omwisselen:
Ja, u krijgt in de loop van 2009 een nieuwe Betaalpas. U krijgt hier vanzelf bericht over en hoeft zelf geen actie te ondernemen. Uw huidige pas blijft tot die tijd gewoon werken.

Dus kennelijk wordt alles omgewisseld in 2009.