Na een half jaar krijgt een kennis een factuur dat ze moet betalen van de veiling. Wat moet ze doen?

Een kennis van me heeft een half jaar geleden een wagen "gekocht" via een veiling. Nu pas krijgt ze een factuur.

Een kennis van me heeft een half jaar geleden een wagen "gekocht" via een veiling. Wegens een storing was de betaling als voltooid gemarkeerd.

Nu een half jaar later vertelde zij dat ze een brief kreeg dat wegens een storing de betaling niet is verwerkt en dat ze alsnog moet betalen.

Kan dit zomaar? Zijn er bepaalde wetgevingen die ervoor zorgen dat het nu ongeldig is? Is er een bepaalde reglement dat wanneer een factuur maanden te laat wordt gestuurd dat het teniet gesteld kan worden?

Ik vertelde dat ze moet betalen, maar ze informeert naar de mogelijkheden. Ik dacht laat ik het hier maar eens vragen voor haar.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het recht om betaling te vorderen vervalt voor de verkoop van een product aan een consument twee jaar nadat die betaling opeisbaar is geworden.

Er is in deze situatie (feitelijk) niet betaald en de termijn valt ruim binnen de twee jaar. De verkoper kan de betaling dus nog gewoon 'afdwingen'.

Op het moment dat de verkoper binnen die twee jaar een aanmaning stuurt voor die factuur begint de tweejaarstermijn opnieuw te lopen.

Betalen dus.
Computoon
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+1 En zo is het. Gewoon betalen wat is gekocht en niet zeuren.