Welke invloed heeft een bedrijfsarts op medicatievoorschriften van een specialist?

De bedrijfsarts is het niet eens met enkele medicijnen nav hartinfarct. Medicijnen die volgens hem dermate in energie beperken en kans op flauwte veroorzaken dat hij liever verandering ziet hierin. Wat kan en mag de bedrijfsarts na aanvraag medisch dossier? Adviseren andere medicatie bij specialist of een sommering of etc. Of kan hij niks, het wordt nm niet voor niks voorgeschreven lijkt mij en je hebt vollediger inzicht van de specialist dan bij bedrijfsarts.

8 jaar geleden

Het beste antwoord

De bedrijfsarts mag alleen in overleg met de specialist over jouw situatie (dit geval de medicijnen), als jij daar toestemming voor geeft. In dit geval zou ik eerst zelf contact opnemen met je specialist en hem/haar de bevindingen van de bedrijfsarts voorleggen. Een specialist zal zelden meegaan met de bedrijfsarts, dit omdat de specialist handelt in jouw belang en de bedrijfsarts in het belang van jouw werkgever. De specialist zal dus kiezen voor de medicatie waar jij het meeste baat bij hebt, of jij hierdoor langer thuis bent, doet niet ter zake het gaat om jouw gezondheid, jouw welzijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geen; een bedrijfsarts heeft GEEN invloed op medicatievoorschriften, omdat hij je behandelend arts niet is.
Hij mag van alles vinden, maar dient als punt bij paaltje komt de behandeling van de echte specialist te respecteren.