In veruit de meeste gevallen zul je elke maand een factuur ontvangen van de orthodontist. De eerste maanden zijn het duurst, dat is voor het onderzoek, bespreking behandelplan en plaatsen van de beugel. Daarna is het ongeveer een vast bedrag per maand voor controles en bijsturen van de behandeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat ligt aan hoe je verzekerd bent. Je aanvullende verzekering bepaalt of en hoe het vergoed wordt. Soms krijg je alles vergoed tot een bepaald bedrag, soms moet je alle rekeningen voor 25% zelf betalen en als je niet verzekerd bent voor een beugel krijg je alle rekeningen zelf.

Het ligt weer aan de beugeltandarts of de facturen rechtstreeks naar je zorgverzekeraar gaan en dat je verzekeraar jou dan eventueel de rekening stuurt of dat jij de rekening krijgt en moet betalen of door kan sturen naar de verzekeraar.

Je zult je verzekeraar moeten bellen als je niet weet hoe je verzekerd bent en je beugeltandarts als je wilt weten hoe het met de rekeningen gaat.