Is 30 jaar 30 jaar bij uitbetalen van een prijs?

Stel je wint een prijs bij de staatsloterij van 30 jaar lang 3000 euro per maand. Mag je die met je partner delen zodat de langstlevende ook nog wat heeft. Of is de prijs erfelijk en wordt altijd 30 jaar uitbetaald? Er is tenslotte al kansspelbelasting over betaald

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Ja, 30 jaar is 30 jaar.

Perswoordvoerder Staatsloterij:
De hoofdprijs is overdraagbaar. Komt de winnaar dus voor het einde van die 30 jaar te overlijden dan blijft de loterij doorbetalen aan de erfgenamen. Dat kunnen bijvoorbeeld de kinderen zijn of andere nabestaanden.
De prijs kan ook in één keer in zijn geheel worden opgenomen. Deze wordt dan wel iets minder in verband met de anders lopende rente.

Webcareteam Staatsloterij:
In het geval van overlijden van de prijswinnaar, wordt de maandelijkse uitbetaling stopgezet. De erfgenamen van de prijswinnaar hebben gedurende 1 jaar na het overlijden van de winnaar de mogelijkheid het dan nog resterende tegoed op te nemen.
SimonV