Kan Griekenland uit de problemen komen door haar eilanden te verkopen ?

In het verleden zijn er diverse voorbeelden geweest van ruil van grond naar geld , onder andere in 1971 in Berlijn. Oost Duitsland verkocht grond aan West - Berlijn en kreeg in ruil daarvoor miljarden D- marken .

Waarom verkoopt Griekenland niet ook haar grond .

Of is het een soort allerlaatste mogelijkheid die pas wordt mogelijk gemaakt als ze failliet zijn gegaan ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Economie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is eigenlijk alleen uitstel van het faillisement omdat dat geld ook opraakt

Het beste antwoord

Zo werkt het niet. De vraag blijft aan wie Griekenland zijn eilanden kan verslijten. De Griekse eilanden zijn qua tourisme misschien aantrekkelijk, maar particuliere verkoop zal de EU nooit toestaan en ik vraag me af welk EU land een grieks eiland wil aankopen om haar territorium uit te breiden. Last but not least hoe zal de bevolking van zo'n verkocht eiland gaan reageren. Opeens krijgt men een andere nationaliteit en andere regels waar men zich aan moet houden. Dit gaat nooit werken en zal ook een slecht plan zijn, als Griekenland zijn eilanden in de verkoop zet.
Misschien dat de Duitse situatie anders lag, omdat het al 1 stad was en dit makkelijker gerealiseerd kon worden. Verder is mij van deze Duitse situatie niets bekend, had er zelfs nooit van gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat lijkt me niet. Geldproblemen kan je niet met geld oplossen. In mijn optiek is dat een fabel.
Bij geldproblemen moet je anders leren omgaan met geld, en juist die verandering (of de verandering op zich) is de grootste drempel om overheen te stappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de eilanden leven mensen die particuliere belangen hebben. Deze zullen nooit toestaan dat hun regering de grond verkoopt, of ze vragen astronomische bedragen in ruil daarvoor, dus nee, het lijkt me geen goed plan.