donderdag 1 oktber gaat mijn studenten ov in, maar kan ik er al mee reizen?

Ik heb vorige week mijn studenten ov opgehaald bij een oplaadpunt. Hij gaat officieel de 1ste is. Dat is donderdag. Maar een vriendin van mij kon vorig jaar al eerder met het product reizen dan dat hij eigenlijk inging, nu vraag ik me af is het misschien in de weekvan 1 oktober. Dus vandaag ook al? Iemand ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, je kunt niet eerder ermee reizen dan dat hij geldig is, de eerste paar dagen zal je zelf moeten betalen voor zover ik weet, bij twijfel neem contact op met het DUO.
fisbel
8 jaar geleden
Nee, je kan er nog niet mee reizen.
Dat kan pas vanaf 1 oktober. Informatie DUO: Je kunt je studentenreisproduct ophalen vanaf de 15e van de maand voordat je recht op studiefinanciering ingaat. Je kunt er vervolgens mee reizen vanaf het moment dat je studiefinanciering ingaat.
https://www.ov-chipkaart.nl/aanvragen/welke-kaart-past-bij-u/studenten.htm
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien kun je er wel mee reizen maar tegen betaling, net zoals dat je bijv in weekend of week wel moet betalen?

Antwoorden (1)

Je kan hem eerder gebruiken dan de aangegeven datum, nadeel is er word automatisch een bedrag van je rekening gehaald (bij mij toen €10) dan werd er automatisch €10 opgewaardeerd voor in het weekend te reizen.

Want je kan hem alleen door de week gebruiken en vakanties (met uitzonderingen)