Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat vul ik in als een Engelse webshop vraagt om de startdatum van m'n creditcard?

Wij in NL gebruiken dat niet, alleen de 'valid through' datum. Ik dacht dat credit cards altijd 5 jaar geldig waren, dus ik heb de 'valid through' datum verminderd met 5 jaar, maar dat wordt niet geaccepteerd.
Wat te doen - iemand een tip?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9.2K
ronron1212
8 jaar geleden
Het gaat om de datum geldig tot.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In VS en UK wordt inderdaad soms gevraagd om de credit card issue date: dat is de datum waarop de kaart is afgegeven.

Meestal wordt dan ook gevraagd om het issue-number: dat is 1 bij je eerste kaart en wordt opgehoogd bij iedere vervanging/nieuwe kaart

Het is een extra anti-fraude marker, juist omdat dit gegeven meestal niet op de kaart staat.

Meest zinnige tip: benader je creditcard maatschappij en vraag naar de datum van uitgifte van de kaart en het kaartnummer. Als je creditcardmaatschappij aangeeft dat dat niet is vastgelegd / niet van toepassing is, is het echt een probleem van de webwinkel in kwestie: dan klopt hun transactiesysteem niet. ( Bij sommige systemen wordt toegestaan om deze velden gewoon open te laten )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding