Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hey ik heb een vraag mijn ouders zitten bij de schuldfinancering. ik wil gaan werken maar heeft de schuldfinance de recht om mijn inkomen in te nemen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
kierkegaard47
8 jaar geleden
Interessante vraag. Mijn gevoel zou zijn dat dat niet zou moeten kunnen (jij bent immers niet verantwoordelijk voor de financiële situatie van je ouders), maar ik heb er geen verstand van, en dus is het niet meer dan mijn _gevoel_ ...
tinus1969
8 jaar geleden
@kierkegaard47; als je met elkaar in één huis woont, ben je WEL verantwoordelijk voor elkaar.
kierkegaard47
8 jaar geleden
getuige het al gegeven antwoord blijkt het er o.a. vanaf te hangen of je minder- of meerderjarig bent.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als de ouders zijn toegelaten tot een WSNP-schuldentraject, zult u - als u daar toe in staat bent - inderdaad een redelijke bijdrage voor kost en inwoning aan uw ouders moeten gaan betalen. Dat moet alleen als u meerderjarig bent en niet valt onder de wet Studiefinanciering. Als er een kind is met studiefinanciering en een OV-kaart zal er niet gekort worden op het vrij te laten bedrag ouders. Anders kan het zijn als u substantiele inkomsten heeft, bijvoorbeeld meer dan € 13.000 per jaar.