Wat is het minimun loon van een 17 jarige?

Sinds kort werk ik, en ik vroeg me af hoeveel een 17 jarige minimaal per uur moet verdienen. Weet iemand dit toevallig?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

De hoogte van het bruto minimumloon is sinds 1 juli 2015 voor een 17-jarige € 27,49 per dag, € 137,45 per week, en € 595,60 per maand - waarbij dit bedrag geldt als je volledige werkweken maakt. Hoeveel je daarvan netto overhoudt, hangt af van de belasting en de premies die op je loon worden ingehouden.
Amadea
8 jaar geleden
Per uur verdien je ongeveer E 3,43 . Als je veel uren maakt, gaat daar ook nog belasting vanaf, en er worden meestal sociale premies op ingehouden. Is het een bijbaan, dan kun je vaak die belasting weer grotendeels terugkrijgen. Maar een vetpot is het niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/minimumloon-check/uurloon