Stopt mijn loonheffing automatisch als contract beeindigd is?

Stel mijn contract loopt 1 juni af en ik begin 1 juli bij een andere werkgever. Moet ik mijn loonheffing bij eerste werkgever dan nog beeindigen, of is dit al automatisch gedaan?

Toegevoegd na 35 minuten:
Bedankt voor het snelle antwoord!
Hoe zit het in het volgende geval.
Ik zou bij werkgever A van 1 feb tot 1 juli werken voor 3 dagen in de week en bij werkgever B 2 dagen in de week tot mei.

Ik heb loonheffingskorting aangevraagd bij A.

Tussentijds (13 april) heb ik mijn contract bij A opgezegd. Nu blijf ik bij B werken tot 1 december.

Kan ik volgend jaar dan belasting terugvragen vanaf 14 april voor werkgever B?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (2)

Loonheffing stopt automatisch omdat er ook geen loon meer wordt betaald door de oude werkgever.
paulus811
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor het snelle antwoord!
Hoe zit het in het volgende geval.
Ik zou bij werkgever A van 1 feb tot 1 juli werken voor 3 dagen in de week en bij werkgever B 2 dagen in de week tot mei. Ik heb loonheffingskorting aangevraagd bij A. Tussentijds (13 april) heb ik mijn contract bij A opgezegd. Nu blijf ik bij B werken tot 1 december. Kan ik volgend jaar dan belasting terugvragen vanaf 14 april voor werkgever B?
Computoon
7 jaar geleden
Je kunt nu al bij werkgever B de loonheffingskorting op 'ja' laten zetten. Daar heeft de afdeling personeelszaken (of hoe die bij de werkgever ook mag heten) of de salarisadministratie een formulier voor.
Na dit jaar doe je aangifte voor de inkomstenbelasting via de site vanj de Belastingdienst. Je hebt daarvoor van beide werkgevers de jaaropgaven nodig. Als het goed is, zijn die gegevens al ingevuld op de site dus je hoeft ze alleen te controleren. Als alles goed is ingevuld, wordt automatisch berekend waar je nog recht op hebt of wat je nog moet bijbetalen. Zelfs wanneer iemand bij geen enkele werkgever de loonheffingskorting op ja laat zetten, komt het vanzelf goed bij de Belastingaangifte.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank :)
Ja bij À Geen loon geen LH korting maar bij B een nieuw belasting’s formulier tekenen . Dus bij de werkgever waar je het meest werkt . Werk je bijv 6 uur en ergens anders 8 kies die laatste . Ga je bij de eerste 20 u werken kies die dmv een nieuw formulier te tekenen en je werkgever te informeren . Succes