Wat zijn de financiele gevolgen van samen inwonen bij vriendin, broertje en moeder?

Ik wil graag bij mijn vriendin gaan inwonen, mijn vriendin werkt niet die gaat naar school en krijgt geld van duo. Haar broertje gaat ook naar school en krijgt ook geld van duo, hij zelf werkt wel als bijbaantje. Haar moeder werkt ook bij de zuidzorg als schoonmaakster, ze verdient dus niet veel. Ze krijgt ook toeslagen etc. Ik ga ook nog naar school en krijg ook geld van duo maar werk zelf niet. Wat betekent dit voor de moeder van mijn vriendin? Raakt ze haar toeslagen kwijt? Moet ze straks meer belasting betalen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Ik begrijp dat je vriendin en haar broer beide meerderjarig zijn. Hun inkomen kan gevolgen hebben voor de huurtoeslag. Tot de leeftijd van 23 jaar is hun inkomen vrijgesteld voor een kleine € 5000 per jaar.

Jij bent medebewoner als je bij je vriendin gaat inwonen. Jouw inkomen telt volledig mee voor de hoogte van de huurtoeslag moeder. De studiefinanciering is geen inkomen.
fisbel