Mag ik een exploot alsnog retour sturen?

We hebben een exploot/exploit ontvangen van iemand die hier niet meer woont. (We nemen netjes alle brieven aan voor het geval hij ze ooit komt ophalen) maar nu we hem hebben geopend (omdat er 'direct openen' op staat) zien we dat het een exploot is. Heb ik op internet opgezocht wat een exploot is en eigenlijk willen we hier niets meer mee te maken hebben en wil ik zulke 'dreigbrieven' ook niet ontvangen.

Kunnen we deze alsnog retour sturen naar de incassobureau of kan dat niet meer nu hij geopend is?

Weet jij het antwoord?

/2500

aangezien de brief niet voor u is bedoeld; deze per ongeluk is geopend; en voor een ander wellicht zeer belangrijk is zou ik zeggen: sluit de brief opnieuw en stuur hem per direct retour afzender. Wel zou ik er een verklarend briefje bij doen, waarop u (als dat adres u bekend is) het nieuwe adres van de geadresseerde vermeldt. U heeft helaas een fout gemaakt (wat iedereen kan overkomen) en nu is het dus ook aan u om te proberen die zo goed mogelijk te herstellen. Ik denk niet dat iemand u dit kwalijk zal nemen.

Dit kan geen officieel exploot zijn, deze moet nl door de deurwaarder expliciet uitgereikt/overhandigd worden aan de te naam gestelde. Je moet je dus legitimeren voor ontvangst.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100