Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de gevolgen voor een bedrijf Als Ajax NV wanneer men besluit de beursnotitie te stoppen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De aandelen die op de beurs zijn verhandeld (gekocht) worden door nieuwe aandeelhouders gekochjt tegen actuele koerswaarde en de nieuwe eigenaren bezitten dan Ajax NV.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beursnotering stoppen gebeurt niet 'zomaar'. Dat kan een bedrijf pas besluiten als ze een zeer grote meerderheid van alle aandelen hebben, ik noem maar wat, 90% of zo.
Voorafgaand is er natuurlijk een overnamebod om die overgrote meerderheid aandelen in handen te krijgen.
Als je zelf aandelen Ajax hebt, kun je die dus niet 'zomaar' verliezen. Zolang Ajax de beursgenoteerde aandelen niet inkoopt of er is geen overnemende partij, blijven die aandelen gewoon op de beurs.
Andere mogelijkheid is (algemeen gesproken) als een bedrijf failliet gaat en de koerswaarde dus ook tot een nulpunt daalt en er geen handel meer is in de aandelen, als het bedrijf stopt te bestaan en er is geen overname, dan stopt de notering uiteindelijk ook.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik neem aan dat jouw vraag algemeen bedoeld is, want ik heb zelf niets vernomen over Ajax of dat er iets gaande zou zijn??
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is inderdaad een algemene vraag, niet gebaseerd op de actualiteit.
Bedankt voor je reactie.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding