Wat houdt Winstuitkering precies in? En ontvang ik deze als parttimer ook bij de Albert heijn. Ik ben 15jaar.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (2)

Als AH een winstuitkering aanbiedt, dan geldt deze over het algemeen voor iedereen als er winst gemaakt wordt. Uiteraard verschilt het bedrag per werknemen obv leeftijd, dienstverband, gewerkte uren etc.
paulus811
7 jaar geleden
Winstuitkering betekent dat een deel van de winst van het concern wordt uitgekeerd aan de medewerkers.

Om het volgend jaar winstuitkering te kunnen krijgen (over dit jaar), moet je dit jaar al in dienst zijn.

Bij de kort-parttimers wordt er al rekening mee gehouden in het all-in salaris. Valt de winstuitkering hoger uit dan waarmee gerekend is, dan volgt nog een extraatje. Dit jaar was dat in week 14.

Toegevoegd na 37 minuten:
(Als je een contract van 12 uur of minder hebt, krijg je een all-in loon.  Dat betekent dat ADV-uren, vakantiegeld en winstuitkering meteen bij je salaris uitbetaald worden.)
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar als de winstverwachting hoger geschat werd dan daadwerkelijke winst bij zo een contract, dan ga ik er van uit dat je niets hoeft terug te betalen aan hen?
Computoon
7 jaar geleden
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Kan feitelijk ook niet want het salaris is een primaire arbeidsvoorwaarde. In de praktijk wordt de verwachte winstuitkering die in het salaris verpakt wordt natuurlijk lager genomen dan deze in totaal zal zijn. Veel risico loopt AH niet wat dit betreft, temeer omdat alleen bij de kleine contracten een "all-in" loon wordt geboden, de rest van de werknemers moet wachten. Wat ook gebeurt bij verschillende bedrijven is dat in "goede jaren" minder uitgekeerd wordt dan zou kunnen zodat er een "buffer" is waardoor men in mindere jaren toch een gelijksoortig bedrag kan uitkeren.