Is de NLE de enige energiemaatschappij waar je vooruit moet betalen?

ik kreeg een mail dat ik vanaf september vooruit moet betalen en dus 1 malig 2 keer de nota moet ophoesten. Ik ben om deze klantontvriedelijke reden van plan bij hun weg te gaan maar ben ik bij andere energiemaatschappijen wel beter af?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat doen ze omdat ze veel wanbetalers hebben, en daar betaal jij nu nog aan mee. Door vooraf te incasseren zijn er minder wanbetalers en zul jij per saldo goedkoper uit zijn!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze zijn de enige omdat ze op de een af andere manier veel aantrekkingskracht op wanbetalers hebben.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie ook de link met discussie op het NLE forum
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, bij alle energieleveranciers moet je voorschotbedragen vooraf betalen. Dit wordt op basis van de werkelijke meterstanden voor de jaarrekening recht getrokken.
Ik heb bij een energiemaatschappij gewerkt.
Suc6