bij een legitiemeportie mag ik eerst renten e.d.aftrekken ook de advocaatkosten e.d. ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitbetaling legitieme portie door jou aan het kind?

Antwoorden (2)

Ja notariskosten advocaatkosten overige gemaakte kosten. Maar rente hoort daar niet bij je ontvangt rente over de porties tot ze verdeeld zijn en die moet je ook weer uit betalen. Dit geldt als jij de ervenis moet verdelen.
ronron1212
12 jaar geleden
Als er een onverdeelde boedel is met meerdere rechthebbenden doet ieder mee voor zijn deel.
Bezittingen minus schulden, minus de kosten. minus de betaalde rente plus ontvangen rente.
Houd ook rekening met de mogelijke beloning van de executeur testamentair.