hoe maak ik geld over voor de aankoop van een woning ?

Hoe kan ik met gedeeltelijk eigen geld mijn woning betalen ? De banken hanteren toch een maximum overschrijving per dag ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
ronron1212
9 jaar geleden
Overmaken aan de notaris bedoel je.
Je kunt net zoveel overmaken als je op je bankrekening hebt als het jou geld is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sommige mensen hebben een limiet gesteld aan het per dag over te maken bedrag, dit bedrag kun je voor duurdere aankopen laten aanpassen bij je bank. Ook kun je vragen stellen bij je bankfiliaal over grotere bedragen overboeken. Dit is zeker mogelijk, maar kost wat meer tijd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ crea, dit limiet is voor pinnen en geld uit de muur halen. Niet voor overboeken
Cryofiel
9 jaar geleden
Veel banken hanteren uit veiligheidsoverwegingen een overmaaklimiet. Hoe je die (tijdelijk) kunt aanpassen varieert per bank. Bij de ING kun je het zelf regelen via de website. Als er een limiet is, kun je natuurlijk ook meerdere overschrijvingen doen, elke dag eentje. Het hangt dan van het totaalbedrag en van de hoogte van de limiet af hoeveel dagen je nodig zult hebben.
redhouse
9 jaar geleden
Persoonlijk naar de bank gaan , veilig en er kan niks mis gaan .

Antwoorden (2)

Banken hanteren een max bedrag per overschrijving. Als je er verschillende overschrijvingen van maakt, dan kun je meer overschrijven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het max bedrag per overschrijving is volgens mij EUR 50.000,=

Toegevoegd na 10 minuten:
Dus 4 overschrijvingen van EUR 49.999 betekent op één dag (op 4 EURO na) 2 ton.

Toegevoegd na 2 uur:
Als je de verschillende transacties één voor één verzend gaat er niets mis, dan staat het geld morgenochtend bij de notaris en hoef je geen vrij te nemen om het lokale bankkantoor te bezoeken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan niet €50.000,00 per dag overmaken.
€5000,00 per dag wel, maar dat moet je speciaal instellen. Is uit veiligheidsoverwegingen gedaan.
Naar de bank gaan met alle papieren van de notaris.Samen met de baliemedewerker wordt het bedrag gestort.Kan dan niets mis gaan.
9 jaar geleden
ItisILeClerc
9 jaar geleden
van storting is hier geen sprake
redhouse
9 jaar geleden
Gestort (overgemaakt naar rekening notaris )uit eigen ervaring weet ik dat. Bewijs van overmaking krijg je mee.