word je in de vakantie doorbetaald als je het hele jaar voor uitzendvuro werkt?

Toegevoegd na 2 minuten:
krijg normaal alleen gewerkte uren betaald en is niet elke week even veel omdat we soms eerder weg moeten

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

De uitzendkracht bouwt vakantiedagen op over zijn verdiende loon; bij een
volledige werkweek heeft de uitzendkracht na een heel jaar recht op tenminste 4
maal de overeengekomen arbeidsduur per week. De uitzendkracht die geen
volledige werkweek werkt of niet het hele jaar, bouwt een evenredig deel op. De
uitzendkracht kan deze dagen opnemen als betaalde vakantie of laten uitbetalen bij
het einde van de arbeidsovereenkomst.
Vakantiebijslag ( = vakantiegeld)
De wet bepaalt dat de uitzendkracht tenminste 8 % van zijn loon aan
vakantiebijslag opbouwt. Bij CAO kan daar ten nadele van de uitzendkracht worden
afgeweken. De uitbetaling is in juni tenzij het uitzendbureau en de uitzendkracht
schriftelijk anders afspreken. De uitbetaling is tenminste een keer per kalenderjaar.
Ook wanneer de uitzendovereenkomst eindigt, moet het opgebouwde vakantiegeld
worden uitbetaald.
Lees dus even voor de zekerheid je CAO.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als jij voldoende vakantie uren hebt opgebouwd, dan kun je bij het uitzendbureau vragen om dit uit te betalen in de weken dat je vrij neemt. Zo deed ik dit altijd, dan kreeg ik elke week vast bedrag (ik liet 32 uur uitbetalen dacht ik).
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het ligt aan het contract wat je hebt denk ik. Ze werken nu natuurlijk steeds meer met 0-uren contracten en daarin krijg je geen vakantie doorbetaald.