Wat is de goedkoopste manier om een paar buitenlandse cheques in te wisselen?

De goedkoopste manier. Cheques vanuit de USA.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Cheques uit de VS zijn niet gegarandeerd dus geen enkele bank zal ze direct contant uitbetalen. Je kunt ze alleen laten bijschrijven op je eigen betaalrekening bij je eigen bank. Afhankelijk van het bedrag van de cheque en de huidige maandelijkse inkomsten op je rekening heeft de bank 2 mogelijkheden:

- ter incasso nemen. Jij krijgt het bedrag pas bijgeschreven als de cheque ook daadwerkelijk geind is. Veilig voor de bank als het om een hoog bedrag gaat, afgewogen ten opzichte van jouw inkomsten op jouw rekening;
- onder gewoon voorbehoud bijschrijven. Jij krijgt het bedrag na een paar dagen bijgeschreven, daarna gaat de bank de cheque innen. Krijgt de bank zijn geld niet, boeken ze het bedrag weer van jouw rekening af.

Meestal zal een bank de cheque ter incasso boeken, omdat ze het risico niet willen nemen.
Zeker als je bijna nooit cheque inlevert, en je hebt een particuliere rekening, is het bijna altijd ter incasso.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op het grenswisselkantoor op het station. Daar kunnen ooit dingen die bij andere banken niet kunnen.