ik ben zzp-er zonder aov verzekering. als ik door toedoen van een ander ongeschikt raak kan ik dan mijn misgelopen inkomen verhalen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je arbeidsongeschikt raakt door toedoen van een ander, dan zal die ander (of diens verzekering) moeten opdraaien voor kosten die daar uit voortvloeien.

Of het nu gaat om een ongeval, vernieling, een misdrijf of schade door een huisdier: als de schade niet uw schuld is maar de schuld van iemand anders, kunt u een vergoeding eisen. U begint met het verzamelen van zo veel mogelijk bewijs. Bewaar bijvoorbeeld een kapot kledingstuk; maak foto’s; noteer de namen en adressen van mensen die hebben gezien wat er is gebeurd. Ook stelt u vast hoe groot de schade in geld is. Je kunt alle schade die een ander veroorzaakt verhalen dus ook inkomstenschade maar ook de gevolgschade op langere termijn zoals het beeindigen van je bedrijf. In deze zaak is een rechtsbijstandverzekering bijna een noodzaak want het als paticulier opnemen tegen bv de WA verzekering van de schuldige is bijna ondoenlijk.

Bronnen:
https://www.arag.nl/particulier/juridische...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100