ik ben zzp-er zonder aov verzekering. als ik door toedoen van een ander ongeschikt raak kan ik dan mijn misgelopen inkomen verhalen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je arbeidsongeschikt raakt door toedoen van een ander, dan zal die ander (of diens verzekering) moeten opdraaien voor kosten die daar uit voortvloeien.
jc54
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Je kunt nooit alle schade verhalen de schade uitkeringen zijn in Nederland redelijk beperkt daarnaast moet er sprake zijn van ernstige nalatigheid.
Of het nu gaat om een ongeval, vernieling, een misdrijf of schade door een huisdier: als de schade niet uw schuld is maar de schuld van iemand anders, kunt u een vergoeding eisen. U begint met het verzamelen van zo veel mogelijk bewijs. Bewaar bijvoorbeeld een kapot kledingstuk; maak foto’s; noteer de namen en adressen van mensen die hebben gezien wat er is gebeurd. Ook stelt u vast hoe groot de schade in geld is.

Je kunt alle schade die een ander veroorzaakt verhalen dus ook inkomstenschade maar ook de gevolgschade op langere termijn zoals het beeindigen van je bedrijf.
In deze zaak is een rechtsbijstandverzekering bijna een noodzaak want het als paticulier opnemen tegen bv de WA verzekering van de schuldige is bijna ondoenlijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Je kunt nooit alle schade verhalen de schade uitkeringen zijn in Nederland redelijk beperkt daarnaast moet er sprake zijn van ernstige nalatigheid.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom zou niet alle schade kunnen verhalen?
Als er sprake is van schuld dan is volgens mij ook sprake van ernstige nalatigheid anders praat je over beperkte of gedeelde schuld.
De beperking van de uitkering gaat over wat de schade is en hoeveel die kost. Een verloren hand wat moet die kosten? 500 euro, 50.000 euro of onbetaalbaar voor het slachtoffer.
ronron1212
8 jaar geleden
Een zzp-er heeft geen recht op een uitkering. Dus de rest van zijn leven als hij echt niet meer kan werken is hij aangewezen op de bijstand. Dat verschil wordt echt niet vergoed.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hier een lijst met wat je allemaal kunt verhalen op een schuldige.
http://www.joostenadvocaten.nl/letselschade/welke-schadeposten-zijn-er/ Waarom denk je dat de WA verzekering een dekking heeft van 2 miljoen of meer? Niet om de huishoudelijke hulp te betalen.
ronron1212
8 jaar geleden
Als het toch zo simpel was.