Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar kan ik buitenlandse munten inwisselen tegen euro's?, gaat om munten die nog gebruikt worden in die landen.

gaat om munten die nog gebruikt worden. Ik wil de omwisselen voor euro's. zonder terug te moeten naar het desbetreffende land. het zijn er nogal wat. dus het is de moeite, vanwege eventuele kosten. wie kan mij hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Kan gewoon bij elke bank
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, omwisselen kan niet bij elke bank.

Je kunt vreemde valuta omwisselen bij vestigingen van het GWK (zie de eerste link voor een kaart met vestigingen). Het kan sinds 1 april dit jaar niet meer bij de Rabobank. Omwisselen bij de ABN-Amro kan op hun vestigingen op Schiphol, daar buiten is het alleen voor klanten van deze bank. Ook de ING heeft alleen omwisselservice voor haar eigen klanten en alleen als het biljetten betreft, die kun je dan op je eigen rekening storten bij elk ING-kantoor. Of de SNS omwisselt is niet duidelijk, zoeken op hun site levert wel bestelinformatie op, maar niets over omwisselen. Daarnaast zijn er in sommige grote steden particuliere exchange loketten. Ik weet echter niet welke valuta zij accepteren en wat hun kosten zijn. Je zult daarvoor gewoon langs moeten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry, de GWK accepteren geen munten, alleen biljetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding