Hoeveel bedraagt een boete van duo als je lesgeld niet betaald na 1 herinnering ??

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.6K
Erna55
8 jaar geleden
Je studiefinanciering is o.a. bedoeld om je lesgeld te betalen.
je ontvangt deze stufi.
Dus waarom betaal je niet meteen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb het vandaag teruggeboekt omdat ik een boete heb van het cjib heb geen geld op dit moment daarom heb ik dat geld nodig om de boete te betalen.

Antwoorden (1)

Als de incasso een keer niet lukt of als je vergeet om vóór de vervaldatum te betalen, dan ontvang je een herinnering. Betaal je die niet op tijd, dan krijg je een aanmaning, verhoogd met administratiekosten. Daarna worden er invorderingsmaatregelen genomen. Alle bijkomende kosten komen dan voor jouw rekening.

Dus als jij naar aanleiding van de herinnering direct betaalt dan is er nog geen boete.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hallo Bedankt voor de reactie. Mij situatie is als volgt, had in november ook niet betaald en toen kreeg k al een herrinering en toen had ik het netjes betaald. Maar nu krijg ik geen herrinering maar direct een boete/administratiekosten dat is wat duo toen zei. Weet u toevallig hoeveel zoiets zou bedragen ? U zou me echt helpen..
Amadea
8 jaar geleden
Nee, dat weet ik niet en ik heb er vergeefs naar gezocht. Misschien kun je het zelf vinden als je inlogt op "Mijn DUO": https://www.duo.nl/particulieren/controle_mibg/checkmduo.asp