Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een proeftijd van een jaar bij promotie?

5 maanden geleden heb ik een hogere functie gekregen. Mijn huidige contract is toen aangepast middels een mutatieformulier. Nu gaat mijn contract over in een contract van onbepaalde tijd en willen ze met terugwerkende kracht een proeftijd van een jaar instellen. Bij niet functioneren kunnen ze me dan terugzetten in functie. Mag dit zomaar of kan ik weigeren hiervoor te tekenen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K
ronron1212
8 jaar geleden
Niet tekenen betekent dat je contract niet wordt verlengd.
ronron1212
8 jaar geleden
Hoe lang werk je er nu?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Onder welke CAO werk je?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan altijd weigeren te tekenen. (met alles)
Sowieso goed opletten wat je tekent want mogelijk kan je zelfs ontslagen worden i.p.v. alleen teruggezet naar je vorige functie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik werk er 2,5 jaar en val onder de CAO GEBRA.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je mag altijd weigeren . Maar teken gewoon mocht het niet conform de wet zijn kan de rechter dat altijd corrigeren :) . Voordelen je houd je salaris , je baan en waarom zou je niet functioneren ? Een beetje twijfel is gezond . Mocht het niet lukken dan zie je het dan wel . Meest gebruikelijk is dat dan het salaris het zelfde blijft en alleen een andere functie . Weigeren mag altijd maar dan mogelijk geen omzetting AO in vaste dienst . Werkgever wil zich alleen indekken bij een mogelijk matig functioneren van jou maar dat heeft weinig werkelijke waarde . Vertrouw op je zelf . Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding