Mag een proeftijd van een jaar bij promotie?

5 maanden geleden heb ik een hogere functie gekregen. Mijn huidige contract is toen aangepast middels een mutatieformulier. Nu gaat mijn contract over in een contract van onbepaalde tijd en willen ze met terugwerkende kracht een proeftijd van een jaar instellen. Bij niet functioneren kunnen ze me dan terugzetten in functie. Mag dit zomaar of kan ik weigeren hiervoor te tekenen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je mag altijd weigeren . Maar teken gewoon mocht het niet conform de wet zijn kan de rechter dat altijd corrigeren :) . Voordelen je houd je salaris , je baan en waarom zou je niet functioneren ? Een beetje twijfel is gezond . Mocht het niet lukken dan zie je het dan wel . Meest gebruikelijk is dat dan het salaris het zelfde blijft en alleen een andere functie . Weigeren mag altijd maar dan mogelijk geen omzetting AO in vaste dienst . Werkgever wil zich alleen indekken bij een mogelijk matig functioneren van jou maar dat heeft weinig werkelijke waarde . Vertrouw op je zelf . Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100