Hoeveel geld moet ik sparen als ik met mijn rijbewijs wil beginnen ?

Ik wil het in ongeveer 3 maanden halen, theorie boeken heb ik al, en vraag me af wat ik gemiddeld kwijt ben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sparen
5.9K
Ritsuka
12 jaar geleden
Hoeveel keer per week ga je lessen? Want 3 maanden vind ik wel erg snel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 keer per week.
Powergen
12 jaar geleden
Rijbewijs AM of rijbewijs B
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
B
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pff ik was geloof ik wel 3000 euro kwijt... Ik leste 4 uur per week en heb er 7 maanden over gedaan! Ben 3 x gezakt... Ik was ook van plan om hem sneller te halen :')... Ga er niet vanuit dat het je zo snel lukt. Succes :)

Het beste antwoord

De totale kosten worden samengesteld dor de kosten van theorie en praktijk bij elkaar op te tellen.
Het theoriegedeelte kost in totaal ongeveer €135.
Voor het praktijkgedeelte is het moeilijker om het vast te stellen. Het is namelijk afhankelijk van het aantal lessen en het aantal examens die afgelegd moeten worden.
Eén keer afrijden kost €90. Uitgaand van 40 lessen (€40 per keer) en één examen komen de kosten op:
Theorielessen en examen: €135
Rijlessen: 40 lessen x €40 = €1600
Examen: €90
Rijbewijs zelf (bij de gemeente): €45

De totale kosten: €1870. Dit is echter slechts een indicatie. De werkelijke kosten kunnen eenvoudig sterk naar boven afwijken. De cursisten die minder lessen nodig hebben kunnen goedkoper uit zijn. Ook de cursisten die een voordelig pakket afsluiten kunnen op lagere kosten uitkomen.

Toegevoegd na 38 seconden:
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/40697-wat-kost-een-rijbewijs.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gemiddeld staan er veertig lessen voordat je rijexamen doet.

De prijzen van de lessen verschillen nogal dus hier kan je weinig over zeggen,het ligt eraan waar je gaat lessen en wat de rijschoolhouder rekent voor een les.

Dan krijg je je theorieexamen,je rijexamen,maar je kunt ook nog eens een tussentijdse toets erbij nemen.

Theorieexamen 34 euro
Rijexamen 94,75
Tussentijdse toets 94,75
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tussentijdse toets hoef je niet te doen dus daar kun je al geld mee besparen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een examen kost toch 200Euro??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn examen was geloof ik 160!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn beide kinderen hebben de tussentijdse toets gedaan en zijn bij het examen in één keer geslaagd,maar het is inderdaad geen verplichting,maar wel makkelijk want je weet dan wat je te wachten staat tijdens het examen en je wordt voor een aantal dingen vrijgesteld als je die tijdens de tussentijdse toets goed hebt gedaan. @Pesu, Dit zijn de prijzen volgens CBR
3 maanden = 2 lessen per week x 14 weken = 28 lessen

28 lessen x € 40 = € 1.120 + € 200 (bijkomende kosten (theorie, oefenexamen, examen) = circa € 1.320.

Gemiddeld kost een examen/rijbewijs circa € 1.800 dus je gaat het sneller en goedkoper dan de gemiddelde Nederlander doen. Succes !