Hoe word je zakenvrouw?

Ik wil denk ik zakenvrouw worden, wat moet je daarvoor doen (opleiding enzo) en hoeveel verdient zo iemand?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een zakenvrouw is geen beroep. Je zult je dan waarschijnlijk op de financiële branche moeten richten. Er zijn verschillende opleidingen voor die in deze richting gaan (zowel hbo als wo). Hoeveel je verdient hangt af van je opleidingsniveau, functie, ervaring en nog veel meer.
tinus1969
8 jaar geleden
Wat stel je jezelf voor bij zakenvrouw, anders dan 'veel geld verdienen'? Wat KUN jij?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heel goed je best doen op school :)
Erna55
8 jaar geleden
De term "zakenvrouw" wordt gebruikt in het bedrijfsleven voor vrouwen die directeur zijn van een bedrijf of instelling. Zo zijn de finalisten van "zakenvrouw van het jaar in noord-limburg ";
De finalisten zijn (in alfabetische volgorde):
Marcia Adams - Directeur Dichterbij, Gennep
Vera Dings - Office Manager AgroLingua en AGRAR-Übersetzer, Venlo
Kiki Jaspers - Eigenaar Fotografie Kiki, Venray Ik weet niet welk idee jij hebt wanneer je zegt dat je zakenvrouw wilt worden. Je zult in ieder geval heel goed moeten zijn in je vak, wil je doordringen tot de top.

Antwoorden (1)

Dat is helemaal afhankelijk wat voor soort zakenvrouw iemand wordt. Als je een eigen bedrijf begint, heb je in principe geen opleiding nodig en wat je verdient ligt er aan hoe succesvol je bent.

Als je een opleiding wilt volgen is het het handigst om op het voortgezet onderwijs een economische richting te kiezen (bijvoorbeeld op havo/vwo het profiel economie & maatschappij) en als vervolgstudie iets bedrijfskundigs/economisch. Daarna solliciteren bij een groot bedrijf en hopen dat je zo'n baan krijgt of als je echt handelstalent hebt voor jezelf beginnen.

Maar ga je eerst eens afvragen wat je zo leuk vindt aan het beroep van zakenvrouw!