Heeft mijn baas het recht het werkrooster 3 maanden vooruit te plannen zonder vooraf te overleggen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je op vaste tijden per week werkt, zou het geen probleem moeten zijn.
Als de tijden afwijken, zonder toesteming, dan moet hij dat eerst overleggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Even los van het punt of je baas het recht heeft zou het verstandig van hem/haar om dit te overleggen.
Andere kant betekent dit niet dat al jou roosterwensen ingewilligd hoeven te worden want de werkvereisten zijn hier belangrijkste factor.
Verder is van belang wat de mogelijkheden zijn om later alsnog wijzingen aan te brengen.
Ik draaide in een rooster dat 20 weken vastlag (24/7) en dan weer repeteerde.
Verder waren wij vrij om diensten naar wens te ruilen met mensen met dezelfde functie.
ronron1212
8 jaar geleden
Ja je werkgever mag dat en voor jou is dat toch ook prima weet je ver van te voren hoe je bent ingeroosterd

Het beste antwoord

Hij is zelfs verplicht een rooster een maand van te voren te plannen. Als je het er niet mee eens bent kun je natuurlijk altijd bezwaar maken. We handig als je een goede reden hebt om er tegenin te gaan. Nog handiger is het als je een goed alternatief hebt. Hij hoeft niet te overleggen, maar het is wel zo handig om de betrokken werknemers mee te laten denken. Dat scheelt commentaar achteraf en vindt ik wel zo netjes. Dat hij het niet doet zegt misschien wel wat over de mentaliteit van de werkgever.