Wat te doen als je opleidingsinstantie de opleiding verandert/opheft tijdens mijn deelname?

Ik volg op dit moment een avond-opleiding
Nou hebben ze besloten de avond-opleiding
Om te zetten naar een dagopleiding

Deze opleiding is juist bedoelt voor zelfstandigen die het zich niet kunnen permitteren om een week opbrengst op te geven voor een opleiding

Volgend jaar is mijn examenjaar
Dus dat betekend dat ik de opleiding dan niet zou kunnen afronden

Wat zou ik kunnen eisen van de opleidingsinstantie?

-ze kunnen geen ander soortgelijke avond-opleiding bieden iniedergevale

Dank.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Er zijn verschillende mogelijkheden:

1. Ga in overleg met de opleiding over de voorgenomen veranderingen. Geef aan dat deze veranderingen nadelig zijn voor jou en dat je de studie zo niet kan afmaken. Vind zo veel mogelijk medestudenten die dezelfde problemen en dezelfde mening hebben als jij. De veranderingen zullen waarschijnlijk niet alleen voor jou nadelig zijn maar ook voor medestudenten. Overtuig samen met je medestudenten je opleidingsinstituut ervan dat er een verkeerde beslissing zal worden genomen.

2. Lukt 1. niet, probeer dan (toch) een oplossing te vinden door te vragen of je de lessen die overdag worden gegeven kan verzuimen. Je hebt immers andere verplichtingen overdag. Probeer wel de leerstof van die lessen te achterhalen door bijvoorbeeld online de lesstof te bestuderen of door de aantekeningen van andere studenten te vragen. Maak je opleiding af door zo veel mogelijk compromissen te sluiten tussen de verplichtingen van je werk en de verplichtingen van je studie. Geef duidelijk aan dat je heel gemotiveerd bent, maar echt niet kan voldoen aan alle reguliere verplichtingen van de dagstudie. Bied ook zelf oplossingen en compromissen aan.

3. Lukken 1. en 2. niet, probeer dan de opleiding af te maken bij een opleidingsinstituut dat de studie (nog) wel aanbiedt als een avondstudie of zoek een vergelijkbare studie die wordt aangeboden als een avondstudie. Zorg er dan voor dat je kan instromen bij die studie in het laatste jaar, zodat je geen of zo weinig mogelijk studievertraging oploopt.
Antoni
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel!
Groetjes