Waarom is mijn geld terug geboekt?

Ik had een week geleden een brief ontvangen van Groot & Evers, dat ik binnen twee dagen 200 nog wat euro moest betalen (OV schulden). Ik kan dat niet in een keer betalen, en heb gevraagd of ik het in termijnen mocht betalen (40 euro), wat dus van hun mocht. Ik moest het voor 10 april naar hun rekening overschrijven.

Nou, ik heb dus 7 april 40 euro overgeschreven naar hun rekeningnummer (was het juiste nummer, heb het 3 keer na gecheckt). En toen ik vandaag keek, om te kijken hoeveel ik nog op mijn rekening heb, kwam ik erachter dat het weer terug gestort was op 8 april.

Ik heb geprobeerd te bellen. Maar ik krijg steeds het antwoord apparaat. Misschien dat een van jullie hier meer van af weet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je geld overboekt naar een bestaand rekeningnummer waarvan ook de tenaamstelling in orde is ( in dit geval de Groot & Evers Gerechtsdeurwaarders) dan wordt het overgeboekte bedrag alleen terug gestort als het saldo op je bankrekening ontoereikend is om de betaling te doen. Dat heet 'storneren'. De bank checkt of je voldoende saldo hebt. Heb je dat niet dan haalt de bank de in die periode gedane betalingsopdrachten terug. Je hebt dan niet betaald. Dat doet de bank als je niet 'rood' kunt staan of als je je 'roodstand' hebt overschreden. Zorg dus voor voldoende saldo op je rekening of vraag een betaalrekeningkredietlimiet aan bij je bank.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100