Lening bij incassobureau EOS, hoe kom ik hier vanaf?! Want we betalen gigantisch veel rente en bijna niks aan aflossing...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

een lening bij een incassobureau????????
is het niett een aflossing van een schuld waar rente over betaald moet worden?
naar mijn idee is er een maximum aan wat een incasso mag rekenen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
Lijkt me een prima advies.
wat als ik goed reken heb je dus al 12.000 euro betaald en je rest schuld is dan pas 18.000 ? dat lijkt mij echt teveel rente
Je zou een lening elders kunnen afsluiten en je schuld aflossen bij het incassobureau maar dat is het ene gat met het andere vullen.
En of je een andere lening krijgt valt te bezien omdat waarschijnlijk BKR geregistreerd staat.
Vraag aan familie of je wat kunt lenen en dat je hen dan terugbetaald in termijnen zonder rente.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
als je niet ergens geld kunt lenen waar je het incassobureau mee betaald ,dan kun je betalen tot je blauw ziet, je betaald als je opgaven kloppen meer dan 18 % rente.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het overwegen waard om de schuldsanering in te gaan je schrijft in 4 jaar tijd maar 2.000 euro af gelost te hebben.

Een sanering duurt 3 jaar ( als het traject loopt) en ben je van al je schulden af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een misverstand dat schuldsanering altijd 3 jaar duurt. Dit hangt ook af van de hoogte van de schuld, de mogelijkheden tot afbetalen en de inzet van schuldenaar. Bij schuldsanering ben je verplicht om al je financiele zaken uit handen te geven, voor mij ooit een reden om het niet te doen, heb graag zélf overzicht.
20.000 begin bedrag, nog 18.000 schuld,
dus in vier jaar 500 per jaar afgelost.
250,- per maand = 3000 per jaar.
3000-500=2500 rente per jaar
2500/20000= 12.5 % rente.
Deze berekening klopt niet helemaal, maar is precies genoeg en anders wordt het ingewikkeld. Ook is het niet duidelijk wat er precies is afgesproken met betrekking tot betalen en rente.

Om er vanaf te komen kan je twee dingen doen:
-Meer aflossen per maand.
-Ergens anders geld vandaan halen en alles (of een groot deel) afbetalen. Als je dit geld ergens anders kan lenen moet je minder dan 12.5% rente gaan betalen.

Wil je meer advies:
Hoe oud zijn jullie?
Hebben jullie andere middelen? Ouders, goeie vrienden, een auto of andere dingen die wat waard zijn?

Goed dat jullie actie ondernemen want 10.000 aan rente in 4 jaar is veel geld.

Toegevoegd na 9 minuten:
Probeer ook iets meer informatie te geven over de betalingsafspraken. Het zou kunnen (ik verwacht het niet) dat het ongeveer zo werkt als bij een standaard hypotheek, waarbij je in het begin veel rente betaald en tegen het eind meer aan aflossing.

Ook ben ik nieuwsgierig hoe het precies is gegaan.
Hoe is de schuld precies ontstaan? Als ik het zo lees lijkt het dat er een hypotheekschuld over is gebleven, maar hoe die tegen die hoge rente bij het EOS is terechtgekomen..?