Mag mijn baas mij de keus geven tussen minder uren of overplaatsing?

Ik werk al een paar jaar veel meer dan mijn contracturen (3-12 contract) maar nu willen ze mij ineens mijn contracturen laten werken. Of ik moet overgeplaatst worden naar een filiaal meer dan 45 km verderop, en ik heb geen rijbewijs, dus ik wil dat niet. Ik weet dat er een rechtvermoedn bestaat en ze mij dus verplicht zijn de gemiddelde gewerkte uren te geven in een contract, maar ze willen mij dan dus overplaatsen als voorwaarde. En ik weet dat overplaatsing altijd mag gebeuren. Nu willen ze dat ik mezelf schik in mijn verminderde uren. Maar hoe zit dit nu? Ik heb recht op dat contract, maar dus ook recht op overplaatsing.. Ik heb dus weinig keus dan me te schikken in veel minder uren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja als in je AO staat dat werken buiten de gemeente grenzen van je verwacht wordt . Nee als als er niks over in staat . De rechter als het ooit zo ver komt zou het ook buiten proportioneel vinden . Indien je baas minder uren werk voor je hebt moet ( kan ) hij je ook voor die uren ontslaan en jij krijgt dan voor die uren mogelijk een uitkering . Nee dit hoef je niet zo maar te accepteren . Dit zijn rare praktijken ja er zijn keten bedrijven die zo hun personeel opschonen . raadpleeg je bond of de UWV .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Succes