Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heftruckcertificaat verplicht of niet?

Gewoon uit nieuwsgierigheid. De wet zegt dat iemand die een heftruck bestuurd goede instructie's gehad moet hebben zodat die weet wat die doet en geen gevaar oplevert. Nu staat er alleen nergens dat dat moet via een officieel certificaat (of rijbewijs).

Begrijp me niet verkeerd, een certificaat is natuurlijk beter aangezien je bewijs hebt dat je de uitleg gehad hebt, maar dit hoeft dus niet of wel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
791

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Neen, aangezien het een intern vervoermiddel is. Instructies zijn WEL verplicht maar dat kan het bedrijf ook zelf uitvoeren. Voor vele verzekeringen is een certificaat wel verplicht maar je kan natuurlijk elke verzekering zelf kiezen:

http://www.edunoord.nl/intralog/is-een-heftruckcertificaat-verplicht
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat klopt Freekfluweel. Ik reed al 15 jaar heftruck zonder certificaat omdat ik/we alleen onze eigen goederen en eigen auto's hadden om te laden. Toen kregen we klanten waar we dat ook voor gingen doen en toen moest ik wel t certificaat halen. Omdat we nu ook met spullen en auto's van derden te maken hadden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding