Stijgen de middeninkomens ook met 10 procent?

Het minimumloon stijgt met 10 %. Maar geldt dat ook voor de middeninkomens?

Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
1K
Thecis
een jaar geleden
Waarschijnlijk niet. Vraagt u uw baas eens wat de opslag gaat worden.
ronron1212
een jaar geleden
Dat heeft toch niets met de regering te maken maar met je werkgever.
TurfGraver
een jaar geleden
Wie nu 10% boven minimum verdiend heeft straks dus minimum.
Minimum loon word alleen met 10% verhoogd.
ronron1212
een jaar geleden
De AOW ook @TurfGraver
Thecis
een jaar geleden
En alle andere uitkeringen (zoals wajong en inderdaad ook aow) die aan het minimumloon gekoppeld zijn.
ronron1212
een jaar geleden
@Thecis voor 2022 was die koppeling even losgelaten

Antwoorden (1)

Nee, integendeel.
Voor veel van hen begint de rek eruit te raken. "Wil er voor deze groepen perspectief blijven, dan moet het roer om in Den Haag”, vindt de Vakcentrale voor Professionals. Volgens de VCP moeten de lonen ’zeker de inflatie volgen’. „De oproep vanuit het kabinet aan werkgevers om de lonen verhogen is welkom, maar klinkt ook gratuit als tegelijkertijd vanuit de overheid weinig gedaan wordt”, stelt de vakbond. Voorzitter Nic van Holstein wijst erop dat de lasten op arbeid buitenproportioneel hoog zijn in Nederland, terwijl de economie er niet slecht voor staat. „De politiek kiest er telkens voor om huishoudens, en specifiek middeninkomens, met deze hoge lasten op te zadelen. Het is ook de overheid die kan helpen werken weer lonend te maken en meer zekerheid te bieden voor de uitgaven van huishoudens.”
SimonV
een jaar geleden