Kan de tweede aanvrager van een en/of rekening, de rekening voor zichzelf houden? (zie uitleg)?

Ik heb een en/of rekening samen met mijn vriend. Wij willen deze rekening splitsen. De rekening was alleen van mij, en is toen en/of van hem geworden. Kunnen wij het zo regelen dat die rekening op ZIJN naam komt te staan, en dat is dan een aparte rekening open voor mijzelf?

Hierbij gaat het om de Rabobank.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Jullie moeten samen naar de bank, met legitimatiebewijs aangezien de rekening op beide namen staat. Daar kun je aangeven dat de rekening op 1 naam weer moet staan. Je kunt dan ook direct een rekening op je eigen naam openen.

Maak een afspraak bij de bank en leg je vragen voor, is vast wel te regelen.

Ja dat kan hiervoor moet je naar de bank en afstand telkenen van dat rekeningnummer. Toegevoegd na 18 seconden: telkenen = tekenen

Ik zou die rekening gewoon zo laten als deze nu op het moment is en je vriend jouw bankpas geven.Als je vriend namelijk iets overkomt kan er nooit geen mens meer geld van die rekening halen,En zou voor mezelf een aparte rekening openen.

1. Laat het zo en open zelf een nieuwe rekening. 2. Laat je zelf als houder van de rekening verwijderen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100