kan je bij 2 concurrenten tegelijk werken?

Ik werk bij Vomar en mag maximaal 12 uur in de week werken en wil graag meer. Dus ik wil graag bij albert heijn gaan werken, maar ik weet niet of dit mag. In mijn arbeidsovereenkomst staat niks over dit

Toegevoegd na 27 minuten:
Ik heb mijn cao bekeken en daar staat in dat een verbod op nevenarbeid alleen geld voor werknemers in volledige dienst en dat ik geen concurrentiebeding heb

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.6K
Amadea
9 jaar geleden
Weet je echt zeker dat er in de CAO niets over staat? Ik ben ervan overtuigd dat AH heel strenge regels heeft, dus kan me niet voorstellen dat dit zou mogen.
Castle
9 jaar geleden
Veelal moet je toestemming hebben van je werkgever aangezien die ook met een risico zit. Bij ziekte bijvoorbeeld...wie gaat dan betalen en regelen? Ook kan die dan niet zien of de arbeidstijdenwet wel aangehouden wordt (met mogelijke risico's). Vraag het eens goed na bij beide werkgevers. Je wilt ook niet hebben dat er iets gebeurt waardoor je ziek wordt en beide werkgevers naar elkaar gaan wijzen.

Antwoorden (4)

Hoewel er niks in de arbeidsovereenkomst staat lijkt het mij niet kies om voor 2 concurrenten te werken, er is nog zoiets als concurrentiebeding als je ontslagen wordt, dit beding geldt natuurlijk ook als je voor 2 werkgevers in dezelfde sector werkt.

Dit beding houdt in dat indien je ontslag zou nemen je niet bij de concurrent aan het werk mag gaan voor bijvoorbeeld de eerste 12 tot 24 maanden. Dit concurrentiebeding is bij technologische bedrijven heel gewoon. Nu is een supermarkt geen hi-tech bedrijf met complexe workflows maar denk ik dat zowel de Vomar als de AH hier niet mee akkoord gaat...

Je kunt wel bij de AH vragen of zij een 20 uren conctract o.i.d. heeft en dan de Vomar vaarwel zeggen, of bij de Vomar te berde brengen dat je meer dan 12 uur wilt werken omdat je anders genoodzaakt bent naar een andere supermarkt over te stappen... of/of en niet en/en
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga liever niet weg bij vomar omdat ik daar een vast contract heb. Ik heb geen concurrentiebeding want volgens mn cao kan die alleen worden opgelegd aan bedrijfsleiders.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zei ook dat het onwaarschijnlijk was dat concurrentiebeding in het spel is hoewel je niet je functie in de supermarkt erbij had gezet in je vraag... Het blijft nog steeds niet kies om voor 2 concurrenten te werken... tenzij je als een paria wilt eindigen. Want hoe je het went of keert, je zult behandeld worden door je collega's uit beide kampen alsof je melaats bent...
Antoni
9 jaar geleden
Zolang je je werk goed doet en je een sociale collega bent, zal het de meeste collega's weinig kunnen schelen wat je verder buiten het bedrijf doet.
Hoewel er vaak wat vermeld wordt in het contract wat betreft niet werken bij een concurrent, zie ik het vaak genoeg gebeuren. Misschien handig om het van te voren met je baas te overleggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er kan in een AO zo veel staan ! Maar de wet gaat altijd voor ! Je kan GEEN concurrentiebeding hebben in een AO voor Bep tijd . In beroepen zeg werken in een super houd het voor een Cassiers ook geen stand bij de rechter in vaste dienst . Wel mogelijk bij een bedrijfsleider maar ook weer niet bij geen vast dienst verband . Dus een werkgever kan alleen een concurrentiebeding bij de rechter afdwingen als daar ook aannemelijk schade wordt geleden . Ook bij in vaste dienst . De rechter zou het belang Vd medewerker altijd mee laten wegen . Maar vraag je baas gewoon meer uren of ga voor de volle uren bij de AH werken . Dat is ook vaak beter Vd loonheffingskorting .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Natuurlijk. Is een van de gezondste zaken die er zijn. Best is dit in alle openheid doen, zodat je het zelf wat moeilijker krijgt, maar je ervaringen kunt uitwisselen tussen beide bedrijven en beiden concurrentieel hoger kunt krijgen.

Als zij emotioneel reageren, probeer ze dan rationeel te overtuigen, dat als je op die manier je beide bedrijven een positieve groei kunt bezorgen, jullie beiden de ANDERE concurrenten achteruit zullen duwen en er genoeg groeipotentieel is dat beide bedrijven vooruit kan helpen.

Dit is trouwens de essentie van prijsvorming bij vraag en aanbod.

PS: Probeer dit ook te meten en om te zetten in stijgende omzetcijfers als het enigszins kan. Met winst kun je probleemloos bijna alle bedrijfsleiders overtuigen!

Ga voor groei (dit telt voor eenieder die dit leest) en niet voor de gemakkelijke 'of' weg maar voor de 'en' weg (waarom zou je niet al je dromen behouden en de een na de ander waar het lukt verwezenlijken, ik ben hét voorbeeld bij uitstek van iemand die ook in mijn omgeving massa's dromen help realiseren, soms tot in het bijna ondenkbare toe). Je moet alleen gedrevenheid en tegelijk... geduld hebben. Intelligentie is welkom, maar niet noodzakelijk zelfs (soms werkt dat contraproductief, sociabiliteit helpt meer).

+je