Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Goedendag, ik heb een WIA uitkering ben 100 % afgekeurd, mijn vriendin werkt 30 uur per week, vervalt dan mijn uitkering als we samen gaan wonen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
843
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste PaulvW, Je wilt weten of je uitkering komt te vervallen als je met je vriendin gaat samenwonen.
De uitkering zal niet komen te vervallen. Deze is inkomensafhankelijk en wordt niet beïnvloed door inkomen van een partner.
Krijg je een toeslag op de uitkering? Dan kan het inkomen van de partner wel van invloed zijn op deze toeslag. Denk je er wel aan, dat je wijzigingen in je leefsituatie doorgeeft aan UWV? Gebruik hiervoor het formulier “Wijzigingen doorgeven als u een WIA-uitkering heeft”. Actuele informatie over het doorgeven als je een toeslag hebt vind je hier: http://bit.ly/1HhbqU5. Als jullie gaan samenwonen wens ik jullie een fijne toekomst. Met vriendelijke groet, Yvonne
UWV Webcare Teaam
www.uwv.nl/webcare

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, je uitkering vervalt niet, maar de toeslagen (indien je die hebt) vervallen dan wel.

Toegevoegd na 51 seconden:
Toeslagen moeten aanvullingen op je uitkering zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding