Auto van de zaak, kijken ze naar je BKR registratie?

Hi even een vraagje.

Ik wil via mijn werkgever een auto van de zaak leasen met 20% bijtelling.

Wordt er dan gekeken naar mijn BKR-registratie of word er gekeken naar de financiën van de werkgever.

Bij private lease is dit namelijk wel het geval.

De auto wil ik ook gebruiken voor prive gebruik.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (2)

De werkgever is de lease nemer die wordt getoetst . Via een verlies winst rekening of vaak wordt er een extra borg gevraagd als de balans niet florisant is. De rijder moet een geldig rijbewijs hebben zonder uitsluitingen ( alcohol slot ) en geaccepteerd worden voor de verzekering . ( van de lease ) vaak mag iedereen rijden met geldig Nederlands rijbewijs . Dus de financiële situatie Vd chauffeurs is NIET van belang . Alleen de lease nemer ( de gene die het contract afsluit )
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De auto is eigendom van de werkgever dus een eventuele BKR-registratie van jezelf is niet relevant. De fiscale gevolgen van de leaseauto lopen via je salarisstrook.

Of een leasemaatschappij onderzoek doet naar de kredietwaardigheid van een bedrijf voor men een leasecontract aangaat, weet ik niet. Het is in ieder geval wel verstandig, al kost het geld.

Toegevoegd na 4 uur:
Correctie: de leaseauto "via de werkgever" is eigendom van de leasemaatschappij. (Dom dat ik dit foutief vermeldde). Rest van antwoord verandert er niet door.
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De auto is en blijft eigendom van de lease maatschappij
Computoon
9 jaar geleden
Je hebt gelijk.