Ik heb bij één werkgever niet de loonhefingskorting toegepast. Welke gevolgen heeft dit voor mijn jaaropgave?

Bij het invullen van mijn belastingaangifte stuit ik op het volgende probleem:
Bij één werkgever heb ik de loonheffingskorting niet toegepast en nu staan er extra gegevens in het systeem die niet op mijn jaaropgave te vinden zijn.
Zo wordt er extra loon en extra loonheffing berekend bij diezelfde werkgever.

Kan iemand mij uitleggen of het vanzelfsprekend dat er extra (dubbele) gegevens in behandeling worden genomen doordat er geen loonheffingskorting berekend is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Er gebeurt niets raars. Als je bij een werkgever de loonheffingskorting niet op Ja hebt laten zetten, terwijl dat wel mocht, is er teveel loonheffing op je loon ingehouden waardoor het nettoloon lager is geworden dan met loonheffingskorting. Dat trekt zich vanzelf recht als je aangifte inkomstenbelasting gaat doen. Dan wordt alles opnieuw en correct doorgerekend en verrekend. Je ondervindt er dus geen nadeel van per saldo.

Je schrijft dat er extra loon wordt berekend. Dat begrijp ik niet.
Computoon
9 jaar geleden
Als je meerdere werkgevers tegelijk hebt dan moet je maar bij één werkgever loonheffingskorting toe laten passen. Als je in zo'n geval bij mer werkgevers loonheffingskorting toepast krijg je misschien te veel korting en moet je later terug betalen.

Als je verschillende werkgevers op rij hebt gehad en je bent het bij een vergeten maakt het niet uit. Het trekt zich dan vanzelf goed bij de aangifte inkomstenbelasting. Die moet je dan wel doen natuurlijk.