ik krijg een brief binnen van intrum Justitia , maar ik heb nooit wat besteld of in die richting wat kan ik hier aan doen ??

Ik heb net een brief ontvangen van intrum Justitia , daar staat in dat ik 25'- moet betalen omdat ik op vakantie veiling heb mee geboden , dit heb ik echter nooit gedaan .. ben bang dat er iemand anders op mijn naam deze dingen doet , wat kan ik hier aan doen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.8K
fisbel
9 jaar geleden
Opbellen, een brief schrijven met ouderbouwing van de vordering. Eventueel een bezwaarschrift schrijven. Maakt u het ze dus lastig. Voor € 25 krijgt u echt geen deurwaarder aan de deur.
Ritsuka
9 jaar geleden
kijk eerst eens of het een nepbrief is. handmatig het nummer opzoeken op internet, kijken of het overeen komt met de brief, en bellen en vragen om meer info
SimonV
9 jaar geleden
Je bent niet de enige.
Googel maar eens op:
intrum Justitia vakantieveilingen
redhouse
9 jaar geleden
Aha u heeft geklikt op de bijlage.En laat dat nu net de bedoeling zijn.
Het kwaad is geschied.Straks moet u betalen voor openen bestanden enz.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou ik weet nergens van .. nooit meegedaan op vakantie veilingen , dus vind het allemaal erg raar .. zal morgen contact opnemen !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat ik ook zou doen is Intrum laten weten dat je de factuur betwist en nooit de wettelijke herinneringen/aanmaningen hebt gehad.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik kreeg er vanochtend ook 1: Behandeld door : Vodafone Libertel B.V.
Direct tel. nr. : 088 - 452 71 31 Openstaande vordering, BELANGRIJK! Geachte mevrouw/heer. In de bijgevoegde factuur verwijzen wij u naar de eerder ontvangen herinnering(en). Wij stellen u hierbij
de gelegenheid om het verschuldigde bedrag van €97,50 met rente binnen 14 dagen te voldoen op
ons IBAN-rekeningnummer NL50ABNA0471467217 t.n.v. St. Derdengeleden Intrum Justitia Nederland B.V.
onder vermelding van het referentienummer. Blijft betaling uit, dan zijn wij genoodzaakt cliënt te adviseren om over te gaan tot het opstarten van een
gerechtelijke procedure. De kosten die hieruit voortvloeien zullen geheel voor uw rekening komen.
Voor directe betaling en meer informatie over deze vordering gaat u naar onze website www.intrum.nl
U kunt hiervoor de gegevens gebruiken die op de factuur staan vermeld. U kunt hier
ook terecht voor overige vragen. Hoogachtend, Intrum Justitia De buitengerechtelijke incassokosten kunnen zijn verhoogd met btw in het geval dat de schuldeiser een niet
btw-plichtige ondernemer is in de zin van art. 7 en 11 van de Wet op de omzetbelasting 1968 Intrum Justitia Nederland BV Handelend onder de naam Intrum Justitia
Postbos 84096 2508 AB Den Haag H.R. Den Haag 27134582
BTW nr. NL008488666B01 Lid van NVI
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik ben niet eens klant bij Vodafone, en voor de provider die ik wel heb voor telefoon heb ik een ander mailadres
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
staat ook geen vorderingsnummer in, het banknummer van intrum klopt ook niet, conclusie: spookfactuur, niks mee doen :-) http://www.intrum.com/nl/FAQ/Veelgestelde-vragen/Veelgestelde-vragen-over-betalen-aan-Intrum-Justitia/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet op reageren en een e-mail waarop staat zie bijgaande factuur, gelijk deleten.

Antwoorden (1)

Niet op reageren, dat zijn spookfacturen.
https://www.anko.nl/actueel/spookfactuur-intrum-justitia
http://www.opgelicht.nl/alerts/valse-e-mails/alert-detail/valse-facturen-intrum-justitia-in-omloop/

Toegevoegd na 2 minuten:
Allemaal fake
http://www.klacht.nl/intrum-justitia/klacht/fake-belangrijk-openstaande-factuur-%e2%80%8f-vodafone-libertel-b-v/

Toegevoegd na 9 minuten:
Alle tot nu toe bekende spookfacturen staan op deze website. Kun je voortaan eerst controleren, niets openen en gelijk weggooien.
Intrum Justitia is al vanaf vorig jaar februari bekend.
http://www.flynth.nl/Nieuws/Artikelen/articleType/ArticleView/articleId/1501/Overzicht-van-spookfacturen-en-fraudemeldingen.aspx