Als je verzorgende IG bent, waar kun je dan gaan werken?

En hoeveel is het salaris als je verzorgende IG bent?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.8K
fisbel
9 jaar geleden
De sectoren waar je terecht kan is een breed terrein op het gebied van Zorg en Welzijn. In bron 2 vind je organisaties die je per provincie kunnen helpen bij het vinden van werk c.q. een stageplaats.
Verzorgenden IG kunen werken als ziekenverzorgenden, bejaardenverzorgsters, verpleeghulpen, ziekenverzorgsters, bejaardenverzorgenden, maar ook bij kinderopvang of jeugdopvang. Als verzorgende-IG kun je rekenen op een bruto startsalaris van minimaal € 1.605,-. Dat is exclusief 8% vakantietoeslag en de eindejaarsuitkering. Naarmate je groeit in je functie kan je salaris oplopen tot wel € 2.700,-. Je salaris is mede afhankelijk van de cao waaronder je valt. Als je stage loopt is de vergoeding zo'n € 300 a € 350 per maand.
Afhankelijk van leeftijd (16 tot 23 jaar) is het bruto salaris als leerling circa € 500 tot € 1600 bruto per maand. http://www.youchooz.nl/beroepen/verzorgende-ig/231/salaris/5
http://www.youchooz.nl/werk-vinden

Antwoorden (2)

Met de opleiding Verzorgende IG (Individuele Gezondheidszorg) kun je aan de slag in allerlei beroepspraktijken en zorgsituaties. Je kunt terecht in: de verpleging en verzorging, thuiszorg, gehandicaptenzorg, geestelijke gezondheidszorg of kraamzorg.

Verzorgende IG salaris tijdens beroepsopleiding

Als je de beroepsopleiding verzorgende IG (BBL) volgt heb je ook recht op salaris.
Afgaande op de CAO is dan je bruto Verzorgende IG salaris als volgt:

Leerjaar: Per maand: Per uur:
1e praktijk leerjaar: € 1160,30 € 7,41
2e praktijk leerjaar: € 1368,81 € 8,75
3e praktijk leerjaar: € 1767,70 € 11,30

Waar je echter wel rekening mee moet houden is dat je tijdens de BBL opleiding een 7 maand voorbereiding periode hebt. Hiermee zorg je dat je qua opleiding/zorg een bepaald niveau haalt die ervoor zorgt dat je fatsoenlijk je werk kunt doen. In deze 7 maanden tijd heb je een zakgeld vergoeding. Deze vergoeding bedraagt bruto € 347,- per maand!

Wanneer je de BOL opleiding volgt dien je ook stage te lopen. Tijdens deze stage heb je ook recht op een zakgeld vergoeding. In het geval van de BOL opleiding is dit een bruto bedrag van € 310,58.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als verzorgende-IG kun je rekenen op een bruto startsalaris van minimaal € 1.605,-. Dat is exclusief 8% vakantietoeslag en de eindejaarsuitkering. Naarmate je groeit in je functie kan je salaris oplopen tot wel € 2.700,-. Je salaris is mede-afhankelijk van de cao waaronder je valt.
9 jaar geleden
Op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Verzorgende_ vind je deze informatie:

"Organisaties waar een verzorgende doorgaans werkzaam is

» Thuiszorg
» Verzorgingshuis
» Verpleeghuis
» Gehandicaptenzorg

Arbeidsvoorwaarden verzorgende

Een Verzorgende verdient ongeveer tussen de €1510 en €2485.

Het salaris is hierbij afhankelijk van de instelling waar je werkt, je werkervaring en CAO schalen.

Secundaire arbeidsvoorwaarden:
» 8% vakantietoeslag
» Eindejaarsuitkering
» Onregelmatigheidstoeslag"

Kijk ook op http://www.nationaleberoepengids.nl/beroepen_zoeken?q=verzorgende&qo=verzorgende voor meer informatie over andere vergelijkbare verzorgende beroepen.
Antoni