Is er ook literatuur voor dienstrooster maken?

Ik moet voor mijn opleiding een dienstrooster maken. Ik moet veel koppelingen maken van theorie naar praktijk. Ik heb al veel gezocht maar kan geen boek vinden over het maken van een dienstrooster en waar je allemaal rekening mee moet houden. Misschien weten jullie iets?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Om een dienstrooster te maken heb je een concrete situatie nodig. Is het voor bv. Verpleegkundige, winkelpersoneel, brandweerlieden, fabriek , onderwijs? -Ga van een concrete werkplek uit. - maak een overzicht van de werkuren van personeel 24, 32, 36 , Oproep. - kijk de CAO erop na hoeveel tijd tussen diverse diensten mag zitten. - bij onregelmatige uren en wisseldiensten zijn daar regels voor. - zorg dat iedereen zijn uren kan maken zoals hij/zij contract heeft. Afhankelijk van je opleiding zullen er eisen aan het dienstrooster gesteld worden. Het je rekening gehouden met " dure " uren? Feestdagen, nachtdienst, etc. Voor welk vak moet je dit doen? Wetgeving, computers, etc. Kloppen de " oude lullen uren " CAO. Welk rekenprogramma heb je erop losgelaten ? Zijn er gewenste en ongewenste combinaties ? Bevoegdheden personeel. Met informatie over je opleiding en nivo kan ik beter inschatten wat de eisen zullen zijn, en kan ik ( of iemand anders ) gerichter adviseren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100