hoe veilig is een spaarhypotheek?

Ik heb een spaarhypotheek bij westland utrecht bank. Na 10 jaar is de rentevaste periode voorbij en heb ik een voorstel gehad om 10 jaar vast te zetten tegen 2,2%. Dit geldt ook voor mijn spaarverzekering. Bouw ik in de komende 20 jaar wel voldoende vermogen op om over 20 jaar de schuld af telossen? Ik ga van 4,8% rente naar 2,2 tenslotte.
Helaas geven ze bij westland utrecht geen enkele uitleg en verwachten dat ik met een tussenpersoon in gesprek ga, terwijl overstappen geen optie is aangezien ik ook nog een aflossingsvrij deel de komende 10 jaar bij ze heb staan.
Ik hoop dat iemand uitleg kan geven. Ik meen me te herinneren dat me destijds verteld is dat spaarhypotheek een zeer veilig product is..

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik kan niet in de toekomst kijken, maar ik denk dat het wel veilig is. De hypotheekrente zal waarschijnlijk niet veel lager meer worden. Ik denk zelfs (en met mij, mijn hypotheekadviseur) dat de rente wel weer wat op zal gaan lopen. Ik heb onlangs de rente vastgezet voor de rest van de looptijd in mijn geval nog 12 jaar).

Ja, je bouwt voldoende op De spaarpremie zal hoger worden bij 2.2% dan bij 4.8% om hetzelfde eindkapitaal te behalen. Indien de verzekeraar niet failliet gaat is de aflossing voor 100% gegarandeerd. In tegenstelling tot geld op de bank valt geld bij een verzekeraar niet onder het deposito-garantiestelsel. Maar laten we er vanuit gaan dat het goed gaat met de verzekeraars.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100