moet ik belasting betalen als ik voor 30 euro uit china bestel na 9.20 euro korting?

Ik wil voor 30 euro uit china bestellen maar ik heb 9.20 euro korting moet ik dan nog belasting en portokosten betalen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Onder de 22 Euro Als u een bestelling plaatst die een waarde vertegenwoordigd van minder dan 22 euro , mag u dit gewoon vrij invoeren hierover hoeven dus geen extra kosten te worden betaald. Deze 22 euro bevat de waarde van de producten die u heeft gekocht en de kosten van de verzending. Als u bijvoorbeeld kiest voor een uitgebreide verzending door DHL moet u deze kosten bij de totale waarde van de bestelling optellen. Dat u korting krijgt betekent niet dat de waarde van de bestelling afneemt. Deze blijft gewoon 30 euro. Bovendien denk ik niet dat de verzending gratis is, dus ook deze waarde komt bovenop de waarde van het pakket. Echter worden niet alle pakketen door de douane gecontroleerd. Dit gaat meer steekproefsgewijs. Zou dus kunnen dat uw pakket er gewoon doorheen glipt en dat u btw, inklaringskosten en inklaringskosten, BTW en in sommige uitzonderlijke gevallen douanerechten hoeft te betalen. Maar hou er voor de zekerheid wel rekening mee.

Bronnen:
http://chinakopen.nl/producten-importeren-china/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100