moet ik belasting betalen als ik voor 30 euro uit china bestel na 9.20 euro korting?

Ik wil voor 30 euro uit china bestellen maar ik heb 9.20 euro korting moet ik dan nog belasting en portokosten betalen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarover wil welke bekasting weten?
Portokosten zijn afhankelijk van de afspraak met verzender..
Kun je het beter uitleggen, wat je bedoelt en wat je wilt weten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb voor 30 euro aan onderdelen besteld voor mijn arduino en ik had een kortingscode van €9.20 maar dit komt uit china en volgens mij kan ik tot 22 euro bestellen zonder extra kosten maar is die 9.20 euro er dan ook vanaf gerekend?

Het beste antwoord

Onder de 22 Euro

Als u een bestelling plaatst die een waarde vertegenwoordigd van minder dan 22 euro , mag u dit gewoon vrij invoeren hierover hoeven dus geen extra kosten te worden betaald. Deze 22 euro bevat de waarde van de producten die u heeft gekocht en de kosten van de verzending. Als u bijvoorbeeld kiest voor een uitgebreide verzending door DHL moet u deze kosten bij de totale waarde van de bestelling optellen.

Dat u korting krijgt betekent niet dat de waarde van de bestelling afneemt. Deze blijft gewoon 30 euro. Bovendien denk ik niet dat de verzending gratis is, dus ook deze waarde komt bovenop de waarde van het pakket.

Echter worden niet alle pakketen door de douane gecontroleerd. Dit gaat meer steekproefsgewijs. Zou dus kunnen dat uw pakket er gewoon doorheen glipt en dat u btw, inklaringskosten en inklaringskosten, BTW en in sommige uitzonderlijke gevallen douanerechten hoeft te betalen. Maar hou er voor de zekerheid wel rekening mee.
AlphaLimaSierra
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ten eerste bedankt voor uw antwoord. Maar als ik kijk op de site van de overheid staat er dat het alleen telt als ik meet dan 22 euro heb moeten betalen. En de verzendkosten waaren wel een soort van gratis(zeggen ze) maar zit bij de prijs inbegrepen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Meer*
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb een screenshot geupload van de site
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En zo heb je je eigen vraag prima beantwoord!